Megoldást keres a Nokia az N-Gage felhasználók problémájára

A felhasználók sorozatos panaszai után a Nokia korábbi álláspontjával ellentétben most ígéretet tett arra, hogy lehetõvé teszi, hogy az N-Gage oldalról egyszer már megvásárolt és letöltött játékok átvihetõk legyenek az újonnan vásárolt készülékekre.

Az utóbbi hetekben egyre több felhasználó panaszkodott internetes fórumokon amiatt, hogy a Nokia új N-Gage mobiltelefonos játékplatformjáról letöltött játékprogramok csak egy adott készüléken futtathatók, azaz, ha valaki lecseréli mobilját, nem vihetõk át az új telefonra. A Nokia álláspontja a kérdésben eddig az volt, hogy technikailag így akadályozható meg leghatékonyabban a szoftverkalózkodás, ami egyébként feléjük is elvárás a játékprogramok fejlesztõi részérõl. Azáltal viszont, hogy csak egy mobilon érvényesíthetõ az adott játékot aktiváló kód, nehéz helyzetbe hozzák a felhasználókat, mivel új mobil vásárlásakor újra meg kell venniük kedvenc játékaikat ahhoz, hogy az új készüléken is játszhassanak velük. A helyzeten csak ront, hogy az a pár sor, ami errõl tájékoztatja az ügyfeleket, jól el van rejtve a felhasználói feltételek hosszú sorában, így a legtöbben a vásárláskor nincsenek ennek tudatában. Abban az esetben, ha az adott készülék javításra szorul, az ügyfél új aktiváló kódokat kaphat egyszer már letöltött játékaihoz, új vétel esetén azonban ez nem érvényes.

A Nokia mostani közleménye szerint elsõ körben valamilyen átmeneti megoldást szeretne a felhasználók rendelkezésére bocsátani, hogy mielõbb orvosolhassa a problémát. A helyzet végleges rendezésére csak ezután kerül majd sor, részletekkel azonban a cég egyelõre egyik konstrukcióval kapcsolatban sem szolgált. A felhasználók mindenesetre azonnal üdvözölték a lépést a különféle fórumokon.

A cikkhez kapcsolódó linkek:

Impresszum | Hirdetési árak | Szerzői jogok | Find us on Google+