Panaszáradat a készülékhez kötött Nokia N-Gage játékok miatt

Egyre több felhasználó panaszkodik amiatt, hogy a Nokia új N-Gage játékplatformjáról letöltött játékprogramok csak egy adott készüléken futtathatók, azaz, ha valaki lecseréli mobilját, nem vihetõk át az új telefonra.

Az ezzel kapcsolatos panaszok számos az N-Gage-el kapcsolatos fórumon elszaporodtak, javarészt dühös és felháborodott vélemények formájában. A Nokia álláspontja a kérdésben az, hogy technikailag így akadályozható meg leghatékonyabban a szoftverkalózkodás, ami egyébként feléjük is elvárás a játékprogramok fejlesztõi részérõl. Azáltal viszont, hogy csak egy mobilon érvényesíthetõ a játékot aktiváló kód, nehéz helyzetbe hozzák a felhasználókat, mivel új mobil vásárlásakor újra meg kell venniük kedvenc játékaikat ahhoz, hogy az új készüléken is játszhassanak velük. A helyzeten csak ront, hogy az a pár sor, ami errõl tájékoztatja az ügyfeleket, jól el van rejtve a felhasználói feltételek hosszú sorában, így a legtöbben a vásárláskor nincsenek ennek tudatában.

Annak ellenére, hogy a felhasználói panaszok sokasodnak, úgy tûnik, hogy a Nokia egyelõre szilárdan kitart eredeti álláspontja mellett a kérdésben. Abban az esetben, ha az adott készülék javításra szorul, az ügyfél új aktiváló kódokat kaphat egyszer már letöltött játékaihoz, új vétel esetén azonban ez nem érvényes.

A finn székhelyû mobilóriás még 2003-ban próbált elõször egy külön erre a célra kifejlesztett, N-Gage-nek elkeresztelt játékközpontú mobiltelefonnal betörni a játékgépek piacára, a készülék azonban sohasem lett igazán népszerû. A szintén N-Gage elnevezésû játékletöltõ platform a nagyobb OVI internetes szolgáltatáscsomag részeként nemrég kezdte meg mûködését: jelenleg nagyjából 30 játékprogram tölthetõ le róla korlátozott számú készüléktípusra.

A cikkhez kapcsolódó linkek:

Impresszum | Hirdetési árak | Szerzői jogok | Find us on Google+